Amatorska Liga Piłki Nożnej 6 osobowej na Orliku.
Zbiersk 2024
I Cel rozgrywek
Celem rozgrywek jest popularyzacja piłki nożnej sześcioosobowej oraz wyłonienie najlepszej drużyny, której zostanie przyznany puchar i tytuł mistrza XEdycji Ligi Piłki Nożnej na boisku Orlik w Zbiersku.
II Organizator
1. Organizatorem rozgrywek ligowych jest Przemysław Pietrzak , którzy nadzorują prawidłowy przebieg rozgrywek i zgodność z niniejszym regulaminem.
2. Organizator nadzoruje prawidłowy przebieg rozgrywek i zgodność ich przebiegu z niniejszym regulaminem. Ponadto organizator:
a) weryfikuje wyniki spotkań,
b) opracowuje terminarz spotkań,
c) zapewnia obsadę sędziowską,
d) prowadzi statystyki dotyczące rozgrywek,
e) rozpatruje protesty zgłoszone przez drużyny w trakcie rozgrywek,
f) umieszcza informacje o rozgrywkach na stronie internetowej.
https://ligaorlikzbiersk.futbolowo.pl/terminarz
3. Rozgrywki prowadzone są zgodnie z terminarzem zamieszczonym na stronie internetowej oraz dostarczonym kierownikom drużyn.
4. Organizator zapewnia wyłącznie doraźną pomoc przy urazach (otarcia, oparzenia, dezynfekcja ran, zabezpieczenie ran: plaster, bandaż), jednocześnie nie ponosi odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach chorych i powstałych z tego powodu wypadkach a także skutki wypadków w czasie gry każdego z zawodników. Każdy zawodnik ponosi własną odpowiedzialność (potwierdza to podpisem na liście zgłoszeniowej zawodników danej drużyny) w tych rozgrywkach. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za powstałe wypadki podczas zmagań ligowych.
5. Obowiązkowe obuwie do gry to obuwie z płaską podeszwą! ( Mogą być buty typu turfy lub z płaską podeszwą (halówki) na sztuczną murawę!)
III Termin i miejsce rozgrywek
1. Rozgrywki odbywać się będą według terminarza opracowanego przez organizatora. Zostanie on zamieszczony na stronie internetowej oraz przekazany kierownikom drużyn na spotkaniu organizacyjnym.
2. Inauguracja rozgrywek odbędzie się 24.06.2024.
3. Wszystkie mecze rozegrane zostaną na boisku Orlik w Zbiersku w każdy poniedziałekod godziny 19:00.
4. W przypadku niestawienia się na mecz jednej z drużyn w wyznaczonym terminie (najpóźniej 10 minut po terminie) sędzia odgwizduje koniec spotkania a Organizator orzeka walkower dla drużyny przeciwnej i nakłada karę finansową w kwocie 100 zł na drużynę która nie stawiła się na zawody. (Drużyna która nie spłaci zadłużenia za walkower przez niestawienie się na zawody jest zawieszona do momentu spłacenia kary.) Walkower = 0:3 dla drużyny która nie stawiła się w dniu zawodów.
IV Zgłoszenie drużyny/zawodników do rozgrywek i poszczególnych gier
1. Zgłoszenie drużyny powinno zawierać: dokładną nazwę drużyny, imię i nazwisko, datę urodzenia, adres korespondencyjny i numer telefonu kontaktowego kierownika (osoby pełnoletniej) drużyny odpowiedzialnego i uprawnionego do podejmowania wszystkich decyzji techniczno-organizacyjnych w imieniu drużyny, przedłożenie listy maksymalnie 20 zawodników uprawnionych do gry.
Podczas ligi można dopisać 2 nowych zawodników do listy zgłoszeniowej. Listę zgłoszeniową najpóźniej trzeba dostarczyć doDRUGIEJkolejki ligowej.
2. Nie można dokonać zmiany przynależności zawodnika w czasie trwania rozgrywek ligowych.
3. Wplata wpisowego wynosi 600 zł od każdego zespołu.
4. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy nie ukończyli 18 lat jednak wymagana jest wówczas pisemna zgoda rodziców lub prawnego opiekuna.
5. Uprawnionym zawodnikiem jest ten, który widnieje na liście zbiorczej drużyny. Udział w spotkaniu nieuprawnionego zawodnika będzie równoznaczne z przyznaniem walkowera (3:0) dla drużynie przeciwnej.
6. Organizator nie ubezpiecza zawodników co jest równoznaczne z faktem, iż nie ponosi odpowiedzialności prawnej za szkody oraz uszczerbek na zdrowiu uczestników rozgrywek ligowych. Zawodnicy uczestniczą w rozgrywkach na własną odpowiedzialność.
7. Kierownicy drużyn zobowiązani są przed zawodami do czytelnego wpisania imion i nazwisk swoich zawodników do protokołu zgodnie z numeracją na koszulkach oraz podpisania protokołu.
8. Istnieje możliwość składania protestów odnośnie tożsamości zawodników drużyny przeciwnej przez kapitanów lub kierowników. Mają oni prawo zażądać okazania dowodu tożsamości zawodnika, co do którego istnieje podejrzenie. Protest taki trzeba składać u sędziego prowadzącego zawody w czasie trwania meczu. Po meczu organizator weryfikuje tożsamość.
9. Drużyny powinny występować w jednolitych strojach sportowych z numeracją na plecach.
10.W rozgrywkachmogą brać udziału zawodnicy zrzeszeni którzy występują w rozgrywkach PolskiegoZwiązku Piłki Nożnej.
11. Zawodnik niezrzeszony to taka osoba która nie występowała w rozgrywkach PZPN w rundzie wiosennejsezonu 2024.
12. Jeśli zawodnik jest zrzeszony w PZPN czyli zgłoszony do rozgrywek a nie rozegrał żadnego spotkania w rundzie wiosennej sezonu 2023r to może brać udział w rozgrywkach.
13.Mogą występować zawodnicy zrzeszeni występujący w rozgrywkach "B" klasy bez limitu.
Z "A" klasy 2 zawodnik orazwystępujący w Klasie Okręgowej 1 zawodnik.
Przykład 1 z okręgówki, 2 z "A" klasy, i 3 z "B" klasy lub 3 z"A" klasy, i 3 z "B" klasy.
14. Obowiązkowe obuwie do gry to obuwie z płaską podeszwą! ( Mogą być buty typu turfy lub z płaską podeszwą (halówki) na sztuczną murawę!) Protest trzeba zgłosić do sędziego podczas trwania zawodów, wtedy organizator weryfikuje obuwie. Jest możliwość aby zawodnik zagrał w innym obuwiu niż w regulaminie ale tylko w przypadku zgody drużyny przeciwnej. Fakt ten trzeba zgłosić do sędziego i organizatora. W przypadku braku zgłoszenia i weryfikacji przez drużynę przeciwną jest walkower.
Udział w rozgrywkach biorą zawodnicy od 16 roku życia (za zgodą pisemną rodziców)
Zawodnicy powyżej 35 roku życia są traktowani jako zawodnicy oldboy. Mogą występować nawet w rozgrywkach ekstraklasy.W naszych rozgrywkach tacy zawodnicy mogą występować w danej drużynie bez ograniczeń, nawet może być 6 takich zawodników w polu.
V Przepisy i zasady gry
1. Każdy mecz trwa 2 x 22 minut z przerwą 2 minutową pomiędzy połowami.
2. Drużyna w meczu ma prawo do jednej przerwy w czasie trwania każdej połowy (1 minuta). Czas przerwy zgłasza kapitan, wyłącznie, kiedy piłka znajduje się poza boiskiem a drużyna biorąca czas jest w jej posiadaniu.
3.Czas gry zatrzymywany jest wyłącznie na żądanie sędziego.
4. Na boisku może przebywać jednocześnie 5 zawodników plus bramkarz (łącznie 6).
5. W drużynie może być maksymalnie 10 rezerwowych.
6. Zmiany lotne. Mogą być przeprowadzone, tylko w strefie technicznej za uprzednim zejściem zawodnika z placu gry. Przyznaje się rzut wolny pośredni dla drużyny przeciwnej za źle przeprowadzoną zmianę.
7. Mecze rozgrywane są systemem ‘’każdy z każdym”.
8. Punktacja: zwycięstwo – 3 pkt., remis – 1 kpt., porażka – 0 pkt.
9. O kolejności miejsc w końcowej tabeli ligi decyduje kolejno:
a) większa liczba zdobytych punktów (przy równej liczbie zdobytych punktów rozstrzyga korzystniejszy bilans pomiędzy zainteresowanymi drużynami, a w przypadku gdy jednakową ilość punktów zdobędą więcej niż dwa zespoły, wówczas sporządza się tzw. „małą tabelkę” uwzględniającą tylko wyniki pomiędzy zainteresowanymi drużynami),
b) korzystniejsza różnica bramek,
c) większa ilość zdobytych bramek,
d) dodatkowy mecz.
10. Czas wykonania wznowienia nie może przekroczyć 5 sekund od chwil sygnału sędziego lub posiadania piłki.
11. W przypadku wznowienia zawodnicy drużyny przeciwnej nie mogą stać bliżej niż 5 m od piłki.
.
Rzut z autu:
1. Auty wykonuje się nogą z miejsca opuszczenia boiska przez piłkę całym obwodem.
2. Przed zagraniem musi stać nieruchomo.
3. Z rzutu z autu bramka nie może zostać zdobyta bezpośrednio.
Gra bramkarza:
1. Tylko bramkarz może wprowadzić piłkę do gry która opuściła boisko poza linią bramkową.
2. Bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką, musi wyrzucić ją poza swoje pole karne.
3. Bramkarz wznawiając grę nie może zdobyć bramki bezpośrednio z rzutu ręką.
Rzuty wolne:
1. Przyznaje się rzuty wolne bezpośrednie i pośrednie.
2. Rzut wolny bezpośredni przyznawany jest gdy zawodnik popełni jedno z przewinień:
- kopie lub usiłuje kopać przeciwnika,
- podstawia lub usiłuje podstawić nogę przeciwnikowi,
- skacze na przeciwnika,
- uderza lub usiłuje uderzyć przeciwnika,
- rozmyślnie dotyka piłkę ręką (oprócz bramkarza we własnym polu karnym).
3. Rzut wolny pośredni przyznaje się gdy zawodnik drużyny przeciwnej:
- celowo przeszkadza przeciwnikowi w poruszaniu się (bez zamiaru zagrania piłki),
- przeszkadza bramkarzowi w uwolnieniu piłki z rąk,
- gra w sposób niebezpieczny np. „nakładka”,
- bramkarz:
-dotyka lub zagrywa piłkę rękami po rozmyślnym kopnięciu jej do niego przez współpartnera,
- dotyka lub zagrywa piłkę rękami po otrzymaniu jej bezpośrednio z rzutu z autu
wykonywanego przez współpartnera,
- popełnia jakiekolwiek inne przewinienie nie wymienione w punkcie 2 (rzut wolny
bezpośredni) dla którego sędzia przerwał grę celem napomnienia lub wykluczenia zawodnika.
Rzut wolny wykonuje się z miejsca przewinienia. Jeżeli było to w polu karnym, rzut wolny
pośredni wykonuje się z linii pola karnego najbliżej miejsca, gdzie nastąpiło przewinienie.
4. Rzuty karne (przewinienie karane rzutem wolnym bezpośrednim w polu karnym) będą wykonywane z odległości wyznaczonej białą linią czyli koniec pola karnego.
5. Jeżeli zawodnik popełnił przewinienie karane rzutem wolnym pośrednim we własnym polu karnym, to rzut ten zostanie wykonany z linii pola karnego, z miejsca najbliższego miejscu popełnienia przewinienia.
6. Podczas egzekwowania rzutu karnego bramkarz stoi na linii bramkowej.
VI Kary i wykluczenia
1. Zawodnik musi być napomniany żółtą kartka, jeżeli popełni jedno z następujących przewinień:
- jest winny niesportowego zachowania,
- słownie lub czynnie demonstruje swoje niezadowolenie,
- uporczywie narusza przepisy gry,
- notorycznie opóźnia wznowienie gry,
- nie zachowuje wymaganej odległości 5 metrów przy wznowieniu gry rzutem rożnym lub rzutem wolnym,
- wchodzi lub powraca na boisko bez zgody sędziego,
- rozmyślnie opuszcza pole gry bez zgody sędziego,
- podważa decyzje sędziego.
2. Druga żółta kartka (konsekwencja czerwonej) w meczu oznacza automatyczne wykluczenie do końca spotkania.
3. Trzecia żółta kartka w rozgrywkach ligowych oznacza wykluczenie na jedno spotkanie. Kolejno 6 i 9 wyklucza na jedno spotkanie. Kolejne kartki wykluczają zawodnika co mecz.
4. Jeśli drużyna grająca w osłabieniu traci bramkę, może uzupełnić swój skład.
5. Jeśli drużyna grająca w osłabieniu uzyska bramkę gra nadal w osłabieniu do końca kary.
6. Drużyna, której zawodnik został ukarany bezpośrednim wykluczeniem z gry, gra w osłabieniu przez 2 minuty lub do momentu straty bramki, wówczas może uzupełnić skład.
7. W przypadku, gdy upomnienie otrzyma bramkarz, pole gry może opuścić inny zawodnik wyznaczony przez kapitana lub kierownika zespołu. Po otrzymaniu drugiego upomnienia bramkarz zostaje wykluczony do końca spotkania.
8. Jeżeli bramkę uzyska drużyna grająca w osłabieniu to nadal gra ona z mniejszą liczbą zawodników.
9. Jeżeli obie drużyny grają po 4 lub 5 zawodników to po utracie bramki przez którąkolwiek z drużyn, obie uzupełniają skład o 1 zawodnika.
10. Zawodnik ukarany bezpośrednim wykluczeniem z gry obligatoryjnie pauzuje w kolejnym spotkaniu. Długość kary może być zwiększona przez organizatora. Jeśli zawodnik otrzyma czerwoną kartkę a sędzia zinterpretuje to jako "AKCJA RATUNKOWA" zawodnik może wystąpić w kolejnym spotkaniu.
„akcje ratunkowe” np. zatrzymywanie zawodnika rękami, podstawienie nogi itp. w sytuacjach korzystnych dla przeciwnika, niezależnie od miejsca przewinienia – za przewinienia tego typu sędzia zarządza rzut wolny bezpośredni dla drużyny poszkodowanej, oraz udziela winnemu zawodnikowi napomnienia w postaci żółtej kartki, ponieważ jego zachowanie nie było kierowane chęcią zdobycia piłki, lecz powstrzymania przeciwnika od dojścia do niej i jej zagrania. Decyzję taka należy zastosować jeżeli zawodnik zatrzymywał przeciwnika w sytuacji dla niego korzystnej, natomiast jeżeli miało to miejsce przy pozbawieniu realnej szansy zawodnika atakującego na zdobycie bramki (zagranie ręką, zatrzymanie za koszulkę) to należy wówczas oprócz kary zespołowej, winnego zawodnika wykluczyć z gry.
11. Jeżeli zawodnik rezerwowy zostanie ukarany napomnieniem lub wykluczeniem z gry to obowiązek pomniejszenia zawodników znajdujących się na polu gry spoczywa na kapitanie drużyny.
12. Zawodnik musi być wykluczony z gry i zobaczyć czerwoną kartkę, jeżeli popełni jakiekolwiek z następujących przewinień:
- gra brutalnie, umyślne atakowanie przeciwnika bądź sędziego,
- robi brutalny wślizg z tyłu,
- zachowuje się wybitnie niesportowo,
- obraża sędziego prowadzącego zawody bądź krytykuje jego decyzje.
- używa ordynarnego, obelżywego, znieważającego języka,
- pozbawia drużynę przeciwną bramki lub oczywistej szansy na jej zdobycie rozmyślnie zagrywając piłkę ręką (nie dotyczy bramkarza we własnym polu karnym),
- otrzymuje drugie napomnienie (żółtą kartka) w tym samym meczu.
13. Czerwona kartka oznacza jednocześnie wykluczenie zawodnika na 2 minuty.
14. Organizator wyklucza drużynę z rozgrywek, jeżeli:
- drużyna nie stawi się na trzy spotkania i zostaną one zweryfikowane jako walkowery na niekorzyść tej drużyny,
- zawodnicy danej drużyny będą notorycznie zachowywać się w sposób nieetyczny w stosunku do innych uczestników, organizatorów, sędziów, kibiców oraz pracowników Hali Sportowo-Widowiskowej w Stawiszynie.
VII Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają „Przepisy gry w piłkę nożną”.
2. Uczestnictwo w Lidze Piłki Nożnej na boisku Orlik w Zbiersku jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
3. Organizator rozgrywek prowadzi klasyfikacje na:
- najlepszego strzelca Ligi (w przypadku równej liczby zdobytych bramek przez dwóch lub większą ilość zawodników o kolejności decyduje wyższa pozycja w tabeli zajęta przez zespół, w którym występował dany zawodnik),
- najlepszego bramkarza.
4. Uczestnicy zobowiązują się do zapoznania i przestrzegania regulaminu obiektu, w którym odbywać się będą zmagania.
5. Wszyscy zawodnicy grają na własną odpowiedzialność. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za wypadki i kontuzje odniesione przez zawodników podczas turnieju oraz ich skutki.
6. Organizatorzy nie ubezpieczają zawodników, zawodnicy grają na własną odpowiedzialność. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za kontuzje powstałe podczas rozgrywek.KAŻDY Z ZAWODNIKÓW GRA NA WŁASNA ODPOWIEDIZALNOŚĆ!
7. Kapitan jest zobowiązany zapoznać pozostałych zawodników w swojej drużynie z niniejszym regulaminem.
8. Za usterki pozostawione na terenie boiska orlik w Zbiersku (w szczególności w szatniach) odpowiada kapitan drużyny.
9. Na terenie boiska Orlik w Zbiersku, na której rozgrywana jest liga obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu oraz palenia tytoniu.
10. Wszelkie sporne sprawy rozstrzygane będą przez Organizatora zawodów.
11. Tylko Organizator jest władny dokonywania zmian w terminarzu rozgrywek.
12. Uczestnicy Ligi Piłki Nożnej Halowej w Stawiszynie wyrażają zgodę, na udostępnianie danych osobowych na wyłączne potrzeby organizacji Ligi w Stawiszynie oraz na wykorzystanie wizerunku w materiałach prasowych, stronie internetowej
zdjęciach, jak również zapisach video w celach informacyjnych.